Loading color scheme

 

  “Het delen van de problemen maakt het al lichter” 

 

  • Eerst een intake gesprek, zonder kind
  • Dan kennismaking in de spelkamer met alleen het kind=  45 minuten.
  • Dan 3-5 observatie sessies
  • Evaluatiegesprek
  • Speltherapie met doelen die besproken zijn
  • Regelmatige evaluatie/oudergesprekken over de voortgang van de therapie

 

Doelen die gesteld kunnen worden

Het verbeteren van hun zelfvertrouwen.  

Het leren uiten en verwerken van gevoelens zoals angst, boosheid, verdriet.

Het verbeteren van de relatie tussen het kind en de ouder en/of andere volwassenen.

Behandeling van hechtingsproblematiek.

Het verbeteren van de sociale weerbaarheid in o.a. de omgang met leeftijdsgenootjes.

Verwerken van trauma’s; zoals pesten, mishandeling, een ongeluk.

Verliesverwerking bij o.a. echtscheiding, overlijden van een geliefd persoon, terugval in mogelijkheden door handicaps, ziekte en burn-out.

Ondersteuning bij life-events zoals uitbreiding van het gezin en verhuizing.

Psycho-educatie over een verstandelijke beperking, hoog sensitiviteit of stoornis in het autistisch spectrum. Werken aan acceptatie van - en leren omgaan met -. Ook voor broertjes en zusjes of ouders. 

Verantwoordelijkheid nemen

Zichzelf accepteren en waarderen

Keuzes maken

Gevoelens uiten

Zelfbeheersing

Bewustwording

Gebruik maken van eigen hulpbronnen en creativiteit